گفتگو با ریاست بیمارستان

۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۴ کد خبر : ۲۳۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۹۱
برای مشاهده جزئیات بر روی ادامه کلیک کنید .
گفتگو با ریاست بیمارستان

خبر های خوب کارانه ای و بیمه ای در گفتگو با دکتر علیرضا جلالی ریاست بیمارستان :

روابط عمومی بیمارستان : آقای دکتر جلالی ، عرض سلام وادب دارم خدمت شما ، این روزها بیمارستان در آستانه ارزیابی وزارت بهداشت است ، در این خصوص اگر بیاناتی دارید ، بفرمایید :

عرض سلام و ادب دارم خدمت تمامی همکارانم در بیمارستان ، بیمارستان بقیة الله الاعظم (عج) افتخار این را دارد که پیشتاز در عرصه اعتبار بخشی در کشور باشد . با تلاش های سازنده آقای دکتر مهدوی ، ریاست سابق بیمارستان در دوران گذشته که باعث شد تا این گفتمان ارزشمند جاری شود و پس از آن که با همت و روحیه جهادی همکاران در پیاده سازی پروتکل های مرتبط اقدام شد و هم اینکه با تلاش همه ، زحمات گذشته را باید تکمیل تر کنیم .

این نکته را هم باید عرض کنیم ، امسال رقابت جدی در این خصوص وجود دارد لذا باید تلاش مضاعفی شود تا از این عنوان ارزشمند دفاع کنیم و برای هشتمین سال پیاپی رتبه درجه یک عالی را کسب نماییم .

روابط عمومی بیمارستان : آقای دکتر جلالی بنده به عنوان یک کارمند سوال می کنم ، اعتبار بخشی برای من ، همکارانم ، بیماران ، بیمارستان و ... چه فایده ای دارد ؟

اعتبار بخشی شاید تنها راه تعالی و ارتقا سازمان های سلامت محور باشد . اعتبار بخشی می خواهد بگوید ای بیمارستان ، ساختارت ،بسترت،نیروی انسانیت ، امکاناتت را آماده کن تا یک بیمار بیاید و خدمات مترقی پیشرفته بدون خطر دریافت کند و با رضایتمندی بیمارستان را ترک کند . اعتبار بخشی می خواهد کارکنان سالم باشند از نظر جسمی و روحی ، و بیماران ایمن باشند .

همه اینها در قالب سنجه ها ، فرآیندها و مطالب زیادی آمده که در نگاه اول شاید خسته کننده باشد ، اما اگر کارکنان فرآیند را اول یاد بگیرند و دوم به آن عمل کنند و سوم اثر بخشی آن را ببینند قطعا بعد از آن رفتار ما تغیر پیدا می کند . یک رفتار قانون مند ، استاندارد و بدون خطری را برای بیماران انجام خواهیم داد که نفع اول آن را خود ما خواهیم برد ، دوم بیمار و در آخر کشور عزیزمان خواهد برد  . این نگاه کلی به اعتباربخشی است.

اما واقعیتش این است که وزارت بهداشت در سال های اخیر ، کیفیت و درجه بندی بیمارستان را بر اساس اعتبار بخشی انجام می دهد . این یک تعلق سازمانی است . این یک عزت و شرف است برای بیمارستان . بیمارستانی که توانسته ، 7 سال متوالی درجه یک عالی داشته باشد ، برای حفظ این عزت و غروری که داشته باید جوانمردانه تلاش کند ، همه عزیزان باید مجدانه کمک کنند برای هشتمین سال متوالی این افتخار را نگه دارند و من فکر می کنم این یک تکلیف شرعی است برای بنده و همه همکاران تا بتوانیم این افتخار را که متعلق به همه همکاران است را کسب کنیم . این افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است که به هر حال یک بیمارستان وابسته به سپاه توانسته است ، عالی ترین درجات و مدارج ارزشیابی را کسب کند .

آقای دکتر، برای افزایش انگیزه همکاران در بیمارستان، چه برنامه ای دارید؟

پرسنل بیمارستان بقیه الله (عج) ، همه افراد مومن ومتعهد و خداجو هستند . وقتی که یک وظیفه ای به عنوان تکلیف اداری و عقلی به آنها سپرده می شود ، من مطمئن هستم که همه با تمام توان جهت تحقق آن تلاش خود را خواهند کرد .

ولی بیمارستان هم وظیفه خود می داند که به نوعی از زحمات و تلاشهای بی وقفه کارکنان ، پزشکان و پرستاران تقدیر کند . به همین منظور طی جلسه ای که در روزهای گذشته داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که به مبلغ کارانه کارکنان 20 درصد اضافه شود . البته این یک عدد کلی است ، یعنی در بعضی سطوح 10 درصد و در سطوح دیگر تا 30 درصد افزایش کارانه خواهیم داشت . لذا نگاه ما این است که بیشتر پرداخت مبتنی بر عملکرد را در بیمارستان تقویت کنیم و انشاءالله این افزایش کارانه مبتنی به آن سیستم ، از ماه آینده اجرایی خواهد شد . جهت افزایش انگیزه و تقدیر از زحمات عزیزان ، پاداش معادل 10 تا 30 درصد کارانه ماه مرداد-شهریور به همه همکاران تلاشگرقبل از ارزیابی وزارت بهداشت پرداخت خواهد شد و انشاءالله اگر زحمات دوستان در کسب نتیجه درجه یک عالی با موفقیت به اتمام برسد ، بازهم در جهت تشویق همکاران ، گام های را خواهیم برداشت.

آقای دکتر بنده به نمایندگی از همکارانم می خواهم از این فرصت استفاده کنم و در مورد بیمه درمانی همکاران از شما سوالی بپرسم که برای حل مشکل بیمه و استفاده از خدمات بیمارستان آیا برنامه ای دارید ؟

بنده از اینکه می بینم کارکنان عزیز قراردادی و شرکتی و خانواده های گرانقدرشان به سایر بیمارستان ها می روند تا بتوانند مشکلات درمانی خود را حل کنند، واقعا رنج می برم ، که شاید مهم ترین مشکل در این خصوص ، عدم انعقاد قرارداد با تامین اجتماعی جهت ارائه خدمات می باشد . بیمارستان در این خصوص دو مسیر را طی می کند:

 

  1. تبدیل پوشش خدمات درمانی عزیزان از تامین اجتماعی به نیروهای مسلح که اگر موفق شویم این مشکل 100 درصد برای همیشه حل خواهد شد که برای انجام آن فعالیتهای زیادی که شروع شده و این کار در شرف انجام است .
  2. افزایش سقف پوشش بیمه تکمیلی و افزایش پوشش تخفیفات خود بیمارستان به کارکنان عزیز می باشد که با این کار بتوانیم به صورت موقت مشکلات درمانی عزیزان را برطرف کنیم .

 

و در پایان ...

بنده از همه کارکنان ، پرستاران ، مدیران و پزشکان بیمارستان ، کمال تشکر و قدردانی را دارم و از ایشان تقاضا دارم از ایام باقیمانده تا روز ممیزی ، حداکثر سعی و تلاش خود را جهت آماده سازی بیمارستان انجام دهند . افتخار کسب شده در ارزیابی وزارت بهداشت ، متعلق به همه شماست . ان شاءالله موفق و پیروز باشید .

روابط عمومی بیمارستان تخصصی وفوق تخصصی بقیه اله الاعظم(عج)

 


۱ رای

نظر شما :